I'm running a Chef server in the cloud. I can't log into the "Chef Manage" web interface because I forgot my password.
I can still use knife to (for example) update nodes from my workstation using the server.
I can still ssh to the server using my private key. I tried running sudo private-chef-ctl password myusername
and "successfully" changed my password; however, when I try to sign in using the new password, the web interface still says "Maximum login failures reached, please reset your password."
When I submit the password reset form in the web interface, it says "Your password reset email has been sent", but my server isn't configured to send emails.
How can I reset my password so that I can log into the Chef server using the web interface?
Выполните следующую команду:
$ chef-server-ctl password "USERNAME"
NewPassword
ReEnter
Важно: Для сброса Web-интерфейса выполните команду: chef-manage-ctl restart
Chef Manage - это расширенная функция, поддерживаемая Chef Software. Вы можете связаться с их группой поддержки по адресу (скрыто), если инструменты интерфейса командной строки не настроены для сброса счетчиков неудачных попыток входа в систему, поскольку обычно вы либо используете все веб-инструменты, либо ни один из них (в этом случае вам не нужно иметь дело с пароли вообще).
Если вы находитесь в Linux-боксе, вы можете изменить свой адрес электронной почты на <пользователь>@<имя_хоста>
с помощью команды chef-server-ctl user-edit
. Проверить почту можно с помощью команды mail
.
Более элегантным решением будет установка smtp-прокси в тот же самый ящик.
.