I am using Spamhaus SBL and Spamcop as RBL providers in Echange 2016 which works fairly well for me. However, some connections are blocked which really shouldn't. To prevent false positives I went on to configure IP allow list providers (list.dnswl.org to be specific).
Everything seems to be configured correctly, using Test-IPAllowListProvider returns matches for "falsely" blocked IP addresses. Yet Exchange still blocks these connections because they appear on the RBL.
How do IPAllowListProvider and IPBBlockListProvider interact in connection filtering? Can I configure exchange to accept e-mails from servers which appear on the DNS white list even when they also appear on the black list?
Вероятно, вы захотите запустить следующие командлеты Exchange:
Get-IPAllowListProvidersConfig | Format-List *Enabled
Get-IPAllowListConfig | Format-List *MailEnabled
Убедитесь, что у вас действительно включены поставщики белого списка.
Если все выглядит хорошо, попробуйте
Get-IPBlocklistProvider
Get-IPAllowListProvider
Оценить приоритет. Если приоритет вашего поставщика черных списков выше, чем приоритет вашего поставщика списков разрешений, это может быть вашей проблемой. Если у вас еще не установлен приоритет 1, попробуйте
Set-IPAllowListProvider list.dnswl.org -Priority 1
(при условии, что вы так называете провайдера) и посмотрите, поможет ли это.