I've got an exchange server that has stopped receving external email this morning.
I noticed almost straight away that if i telnet from the machine itself to 127.0.0.1 on port 25 I get a proper SMTP response, however If I do that externally on the servers public IP, I get disconnected immediately.
We use mimecast's antispam service and mail is being queued there with 'Null response from socket' as the status, so I'm pretty sure the server isn't listening properly on port 25.
Did some googling and some troubleshooting but am still no closer to having this fixed.
Heres what I've tried so far...
restarted the transport service
restarted the server
disabled the default receive connector and created a new one
disabled the anti-malware within exchange
removed and re-added DNS settings
restarted the server again
Any help gratefull received.
UPDATE: ##################### After some further testing and diagnostics, I can also see that mail which is being sent outbound is not sending; Users are seeing mail is sitting in their 'outbox' and not leaving the server.
#Я почти сразу заметил, что если я telnet с машины сам на 127.0.0.1 на порту 25 я получаю правильный ответ SMTP, однако Если я сделаю это извне на общедоступном IP-адресе серверов, я отключусь немедленно.
Это довольно хороший признак того, что проблема не в самом сервере, а это значит, что ...
Heres what I've tried so far...
restarted the transport service
restarted the server
disabled the default receive connector and created a new one
disabled the anti-malware within exchange
removed and re-added DNS settings
restarted the server again
Было довольно бессмысленно.
Какой маршрутизатор / брандмауэр стоит перед сервером и есть ты это проверил? Вероятно, здесь и существует проблема.
Попробуйте подключиться к серверу с помощью telnet, как в вашем первоначальном тесте, но с другого компьютера в той же сети. Если вы снова получите соответствующий ответ, вы почти наверняка сможете указать на ваш маршрутизатор / брандмауэр как на причину проблемы.