Emails not being recieved

Ok, I've asked a couple of questions already.

Basically my server was hacked, I've managed to get everything back online and working and hopefully the hole they got in from is plugged, I now have secure passwords in place. Hopefully that was how they got in.

My next problem is that over the course of a couple of days a lot of emails came from my ip. So much so that my ip has been blocked by most recievers. Google wont accept my mail and outlook nver did, but now it doesn't even go to spam folders.

I'm trying to start a business. I have the sites back up and running. But I need to be able to send and recieve emails. What should I do. Would changing my ip make a difference. Or maybe I should notify Google somehow. What can I do. Whats the next step towards getting my emails recieved.

Does anyone have any advise.

Edit:

Ok it's been a few days and I've checked on mxtoolbox. The results say everything is fine. The server has no problems. I'm not listed on any blocklists. But I still can't send or recieve emails. Only emails from my system to me get through. Server has 451 4.3.5 server configuration errors. Not sure what to do.

Sorry it was an spf error. I had forgotten to set it up properly. The big ones still wont accept my emails though. Outlook and Gmail. I've contacted them though hopefully it won't be to long before they ease the restrictions.

0
задан 25 January 2016 в 20:27
3 ответа

Зайдите на сайт, например mxtoolbox / dnsstuff или аналогичный, чтобы проверить, где вы все еще находитесь в списке, и попросите исключить вас из списка.

В большинстве случаев единственно возможное восстановление - это подождать 24/48 часов, поскольку, когда ваш сайт будет чистым, вы автоматически будете исключены из его списка.

2
ответ дан 4 December 2019 в 13:44

Вероятно, вы попали в черный список для нескольких RBL (список блокировки реле).

Быстрое решение: поскольку RBL основаны на IP, изменение вашего общедоступного IP-адреса немедленно решит проблему. Однако вы должны были быть уверены , что сервер теперь безопасен, иначе проблема вскоре проявится сама собой.

Если вы не можете изменить свой IP-адрес, выполните следующие действия:

  1. продолжайте анти-злоупотребление и проверьте свой IP-адрес
  2. для каждого подходящего RBL, вам необходимо запросить исключение из списка (связавшись с администратором RBL и / или через определенную почту / форму)

Также , учтите, что некоторые (многие?) RBL автоматически удаляют первые записи через 24/48 часов.

0
ответ дан 4 December 2019 в 13:44
  1. Измените IP-адреса.
  2. Используйте внешний SMTP-сервер для отправки электронной почты - Google Apps, Fastmail или AuthSMTP имеют хорошую репутацию. Обычно обход sendmail на вашем сервере.
  3. Настройте SPF (Sender Policy Framework)
0
ответ дан 4 December 2019 в 13:44

Теги

Похожие вопросы