Как другие сказали, нет никакого стандарта в течение времени простоя. Идеально это 0..., но в реальном мире, люди платят за определенную доступность. Они делают Соглашения об уровне обслуживания (SLAs) о том, что они ожидают от сервиса. Если эти надежды не будут оправданы, то будет согласованное компенсация.
One option with rPath and other distributions that do not readily support RPMs or have official support from HP (e.g. Gentoo) is to use the simple cciss_vol_status
utility available at: http://freshmeat.net/projects/ccissvolstatus
The man page is available online.
It's a lightweight C program and can be compiled or packaged in the rPath Conary format. The usage and output looks like:
cerberus ~ # cciss_vol_status -q /dev/cciss/c0d0
/dev/cciss/c0d0: (Smart Array P410i) RAID 5 Volume 0 status: OK.
But you can also see enclosure errors like:
/dev/cciss/c0d0: (Smart Array P800) Enclosure MSA60 (S/N: USP6712B39) on Bus 2, Physical Port 1E status: Power Supply Unit failed
Since this installs without HP agents, it can be incorporated in a script. You can pull just about every OTHER health attribute from the ILO, so this completes the coverage for a remote server.